הרשמה לפרוייקט


התוכנית למאבק באנטישמיות - תשע"ח

התוכנית למאבק באנטישמיות - תשע"ח ISCA

ההרשמה נסגרה כניסה לרשומים

התכנית למאבק באנטישמיות ברשת הוקמה בשנת 2011 במטרה להיאבק בגילויי האנטישמיות, הכחשת השואה וההסתה ההולכים וגוברים כנגד העם היהודי באינטרנט. בעידן המודרני, השימוש באינטרנט והפעילות ברשתות החברתיות הם חלק משמעותי בחיי היום-יום של מרבית בני האדם ברחבי העולם. אתרי האינטרנט והשימוש ברשתות החברתיות הפכו לכלי נגיש ופופולרי, בין היתר בקרב קבוצות שוליים הפועלות באופן בלתי מבוקר והמפיצות תכני שנאה ואנטישמיות. התכנית פועלת על בסיס הגדרת העבודה לאנטישמיות העולמית של ארגון IHRA שאושרה במדינות רבות באירופה.

בתוכנית השנה ישתתפו כ-60 סטודנטים ממגוון המוסדות האקדמיים בישראל שיקבלו מלגה או נקודות זכות בתואר בעבור שעות הפעילות אשר כוללות ניטור, והסרת תכנים אנטישמיים, בפעילות בכל הרשתות החברתיות המובילות. הסטודנטים יפעלו גם בעריכת מאמרים בויקיפדיה, הפעלת אתרי אינטרנט ויצירת תוכן מקורי.

הסטודנטים פועלים בארבעה צוותים: תוכן, ויקיפדיה, ניטור וניו מדיה. צוות תוכן אחראי על יצירת תוכן מקורי בתחום המאבק באנטישמיות במתכונת חדשותית, תוך אספקת מידע על פעילות התכנית, יצירה ושיווק של ניוזלטר על האנטישמיות הגלובלית היוצא אחת לשבועיים. צוות ויקיפדיה אחראי על כתיבת ערכים חדשים ותרגומם לשפות הפועלות בתכנית, עדכון ערכים במידע אקטואלי ורלוונטי, מעקב ומניעת הטיה בערכים בתחומי הפעילות של התכנית. צוות ניטור אחראי על מאמצי הניטור תוך דיווח והסרה של תכנים אנטישמיים מהרשתות החברתיות במגוון השפות הקיימות בתכנית. צוות ניו מדיה אחראי על התפעול השוטף של כל ערוצי המדיה החברתית הרשמיים והלא-רשמיים של התכנית (SFI), לרבות חשבונות פייסבוק בשפות אנגלית, צרפתית ופורטוגזית, טוויטר, ערוצי יוטיוב וכדומה. 

סטודנטים שלא יצרפו קורות חיים להרשמה פנייתם לא תתקבל. 

סטודנטים מהמרכז הבינתחומי מתבקשים להגיש מועמדות דרך אתר האינטרנט www.isca.idc.ac.il.